Skip to main content

Българският фестивал на дизайна*


Sofia Design Week, „В контекст”, 1-8 юни 2012
снимка Михаил Новаков
Съществуват около 100 седмици на дизайна по света и почти всеки месец някъде се случва такава. Наблюдава се експлозия на интерес към дизайна, казва директорът на Лондонския фестивал на дизайна Ben Evans. И големите градове използват дизайна, за да се развиват и рекламират. Седмиците на дизайна са магнит за творците и таланта. И привличат инвестиции. Успехът на „дядото” на този род събития – Миланската седмица на дизайна – илюстрира колко голям може да бъде ефектът.
Там това се случва, разбира се, вече 50 години. Докато у нас Седмицата на дизайна отбеляза едва четвърто издание. Но, освен икономическо значение, седмиците на дизайна правят ролята на дизайнерите много по-ясна за широката публика и насърчават младите хора да се насочват към творческите индустрии, водят до обмен на идеи и концепции, събират работодатели и търсещи работа.
И независимо, че се появи доста по-късно,SofiaDesignWeekвече има традиции и опит и се утвърди като основното събитие в областта на дизайна в страната, което се очаква с нетърпение всяка година не само от професионалистите, но като че ли много повече от студентите по дизайн и много млади хора с интереси в тази област.  ....................
* Това е началото на днешната ми статия във вестник ,
Elefante stool - Irena Pamukova&Giacomo Baruzzi
където можете да прочетете за голяма част от събитията по време на четвъртата седмица на дизайна у нас - Sofia Design Week 2012.



"Звяр" на Борис Праматаров в café Ma Baker, снимка Михаил Новаков

Outdoor furniture by Velichko Velikov










Share

Comments

share

"Like movie directors, designers are the keepers of the vision and build the interdisciplinary teams that are needed to achieve it”

Paola Antonelli

Popular posts from this blog

My home is my fortress, my office, my gym ...*

 Undoubtedly, 2020 will go down in history as the year in which (almost) we all moved our workplace home. The world we live in, and with it the world of design, is changing at a dizzying rate. And all together we are trying to catch up with the changes, each one in his own way. We learn to live mostly online, while rediscovering some abandoned ways of communicating, such as walking and long phone conversations or communicating in a very small circle. In recent months, we had also to get used to an unexpected development of one of the major global trends - from living in a globalized to living in a local, microworld. With periods of forced closure, our home has become a refuge from the uncertain world outside and a stage for all activities in everyday life. It is no longer a place to cross, but a "base camp". We have learned to appreciate again the importance of the home environment, the yard, the balcony and the garden. And we quickly had to think about what we like in our ho...

"More is more" is the unspoken motto of this year's exhibition in Milan*

As any good creative will tell you, if you want to see what's next in the world of design, you have to start in Milan first. From a personal perspective, for each visitor Milan Design Week in April is an experience full of emotions, discoveries and inspirations, and for each designer and manufacturer, Salone del Mobile is a valuable opportunity to show the world their ideas and achievements. Salone del Mobile, furniture and interior design industry,s largest global event,  as well as Fuorisalone with the vast majority of events outside the boundaries of Rho Fiera, and Milan Design Week in general  has always acted as the annual showcase forming a compass for trends over the next 12 months, but also about the direction of design in the long term. During this week every year, visitors from all over the world are immersed in a sea of ​​presentations, products, collections, events, meetings, dinners and parties, and it is impossible to cover even half of all the novelties. Bu...

За тенденциите, модата и „мебелите със съзнателна душа“ *

Не е ли иронично, че всички медии, коментиращи тенденциите за новата година в интериора, говорят само за две неща – цвят на годината и (по-рядко) станалата вече задължителна устойчивост. Да, има много допирни точки с модата, където цветът е особено важен, но докато лесно можем да обнововяваме гардероба си ежегодно, то в интериора нещата не стоят така. Защото ако първото означава моден цвят конкретно за годината, то под устойчивост в дизайна вече все по-често се налага разбирането за дълготрайно качество , което ще продължи далеч отвъд модата – т.е. две донякъде взаимно-изключващи се тенденции.   По-интересно – и полезно – би било да разглеждаме тенденциите като посока за ориентация, защото, както се казва в една стара сентенция, „Т енденциите следват нашата посока на мислене, изразявайки настроението на настоящето и стила на бъдещето.“ А те се усещат най-добре от талантливите дизайнери, които демонстрират идеите си по време на големите международни изложения. Още в началото...