"Like movie directors, designers are the keepers of the vision and build the interdisciplinary teams that are needed to achieve it”

Paola Antonelli

PR Writing and advertising materials/Рекламни текстове и материали

Някои примери за PR и рекламни материали, които съм правила за различни компании.

Examples of a digital and printed advertising materials that I have created for companies I worked with:

Тенденциите в интериора 2021*

Теменужка Захариева

Принудителното стоене вкъщи ни накара да преосмислим някои глобални тенденции в интериора, които властваха повсеместно през последните години. Основната – отвореното жилищно пространство – е на път да си отиде.  Това е логична последица от нарасналите на брой функции на дома в резултат на пандемията. Сега трябва да си осигурим  не само лично място за почивка, каквото е спалнята, но и лично спокойно пространство за работа за всеки член на семейството и то по най-лесния и финансово изгоден начин. Това обобщава новата главна тенденция в интериора - желанието за повече и по-гъвкаво пространство.

Как да се постигне това, ако не искаме (или не можем) да правим сериозен ремонт?

  •  чрез подвижни прегради – да, старите паравани, но в модерен вариант биха свършили работа, ако не се изисква шумоизолация;
  • photo - Beppe Giardino, Source - Archilovers

  • или познатите завеси, но вече има и шумоизолиращи материали;
  •          чрез подходящи мебели като етажерки, например:

  •          чрез използване на многофункционални мебели.

От друга страна, прекарването на голяма част от времето у дома ни накара да осъзнаем колко важна е не само функционалната страна на дизайна – ние все по-често усещаме необходимостта от красота и хармония в средата, която обитаваме, защото те със сигурност ще ни помогнат да живеем по-добре. А това означава по-добре обмислен избор на предметите, които ни обкръжават и които са част от ежедневието ни, на цветовете, които използваме в обзавеждане на дома си.
Консултантската компания Accenture дори нарече 2020-те години като „десетилетие на дома“ - тъй като домашното пространство се използва по-интензивно, мебелите също ще придобият по-голямо значение.

Част от това е една друга интересна тенденция, която през последните години се налага в света на интериорния дизайн и все повече дизайнери и производители откликват на нея – масите с централна основа, понякога скулптирана, се срещат все по-често. Те са не само по-функционални – няма крака, които да ограничават позицията ни, но и позволяват по-интересни форми и решения, които превръщат масата в акцент.

source: Verde Interiori

И понеже лятото е вече тук, животът ни се премества бавно на открито. И за мебелите за навън е важно да се знае, че те все по-често са направени с дизайн и материали, които позволяват да бъдат използвани еднакво добре както навън, така и вътре. Текстилът за тапицерията е водоустойчив, но достатъчно красив и за дневната, а дизайнът на масите, шезлонзите и столовете само би направил интериора ни по-интересен, когато времето навън не е подходящо за използването им.

А думата, която най-много ще използваме по отношение на дома според сп. Vogue, е удобство. И това е логично, защото при увеличените изисквания за безопасност и хигиена ще избираме все повече качествени продукти, които ще ни осигуряват максимално удобство и ще се поддържат лесно. 

_____________________

*Част от текста ми за сп. "Още за къщата"

____________________________________________



___________________________________

част от месечен бюлетин


No comments:

“The idea that design is the development of a series of progressive sketches is romantic and not very accurate...”

Charles Eames noted back in 1964.