Skip to main content

ТЕНДЕНЦИИ 2025: Допамин декор! Устойчив дизайн, елегантност и еко-отговорност *

 Какво искат хората през 25та година? Емоционално благополучие и силно персонализиран дом.“

Устойчивостта вече не е тенденция или опция - тя е необходимост

                                                                       


Цитатът е от изследване, в което, според Британската академия по интериорен дизайн това, което ще търсим най-много в декорацията през 2025 година е РАДОСТ!Забравете бежовото – време е за жизнени, енергични цветове – например като електриково синьо, за ефектни тапети или предмети на изкуството, които предизвикват щастливи спомени. А според статистиката, търсенията в Pinterest за „цветен декор за всекидневна“ са се увеличили със 130%. Вдъхновен от хормона, отговорен за удоволствието и мотивацията, декорът с допамин е свързан със смели цветове, игриви десени и изразителна индивидуалност.

                                                       

сн. Casalgrande

От друга страна, нараства интересът към бавния, прост начин на живот, което повлиява също така и на представата за лукс  – той не е показен и не се стреми да отразява висока покупателнаспособност, основана на статуса. Вместо това луксът се свързва с устойчивостта, нуждата от общности, базирани на ценности и предпочитание към естественото и несъвършеното. Новите форми на лукс също така се фокусират върху чувствителността, бавността и времето.

Mного лукс и усещане за благополучие - това беше основното впечатление и от изложението в Милано миналия април. Красив съюз на тези две тенденции може да се види в една от показаните нови колекции за баня KOHLER:

Наситените кафяви тонове и нюансите на мока мус се превръщат в популярен избор за проектиране на луксозни, спокойни интериори през 2025 г. Тези топли, обгръщащи цветове са идеални за създаване на изискани фини пространства. Изборът на Pantone за цвят на годината е в съответствие с тази тенденция, тъй като земните кафяви и наситените неутрални продължават да заемат централно място. Дървесните тонове и естествени материали доминират в интериорния дизайн, допринасяйки за цялостното усещане за елегантност без излишества. Тези нюанси създават уютна, привлекателна атмосфера, като същевременно поддържат изискана естетика.

Вероятно виждате противоречие между описаните посоки на изграждане на интериорния дизайн, но всъщност в съчетаването им е търсения красив резултат, защото ако тези спокойни нюанси на земни цветове създават една приятна, отпускаща атмосфера, то те също така са и перфектен фон за демонстрация на по-ярките лични предпочитания и акценти, които характеризират т. нар. Допаминов декор.

Дизайнът на интериора се променя в зависимост от промяната в начина ни на живот. И вкусовете и предпочитанията ни също. Това води до още едно усещане за противоречие – на мястото на наложилата се от години тенденция за големи открити пространства в дома, след пандемията  изглежда, че започнахме да търсим начини да обособим отделни пространства за всяка различна дейност. И в резултат на това се появиха нови и се върнаха познатите стари решения - подвижни преградни стени, понякога частично остъклени, различни варианти на плъзгащи се врати или само с помощта на мебели. Тенденцията ще допадне особено на тези, които обичат да отделят кухнята – дали заради миризмите, дали заради спокойствието при работа, но там частично остъклените преградни стени възвръщат своята популярност от не толкова далечното минало.

...

________________

* Част от текста ми в Имоти - инвестиции, архитектура, дизайн 


Comments

share

"Like movie directors, designers are the keepers of the vision and build the interdisciplinary teams that are needed to achieve it”

Paola Antonelli

Popular posts from this blog

My home is my fortress, my office, my gym ...*

 Undoubtedly, 2020 will go down in history as the year in which (almost) we all moved our workplace home. The world we live in, and with it the world of design, is changing at a dizzying rate. And all together we are trying to catch up with the changes, each one in his own way. We learn to live mostly online, while rediscovering some abandoned ways of communicating, such as walking and long phone conversations or communicating in a very small circle. In recent months, we had also to get used to an unexpected development of one of the major global trends - from living in a globalized to living in a local, microworld. With periods of forced closure, our home has become a refuge from the uncertain world outside and a stage for all activities in everyday life. It is no longer a place to cross, but a "base camp". We have learned to appreciate again the importance of the home environment, the yard, the balcony and the garden. And we quickly had to think about what we like in our ho...

"More is more" is the unspoken motto of this year's exhibition in Milan*

As any good creative will tell you, if you want to see what's next in the world of design, you have to start in Milan first. From a personal perspective, for each visitor Milan Design Week in April is an experience full of emotions, discoveries and inspirations, and for each designer and manufacturer, Salone del Mobile is a valuable opportunity to show the world their ideas and achievements. Salone del Mobile, furniture and interior design industry,s largest global event,  as well as Fuorisalone with the vast majority of events outside the boundaries of Rho Fiera, and Milan Design Week in general  has always acted as the annual showcase forming a compass for trends over the next 12 months, but also about the direction of design in the long term. During this week every year, visitors from all over the world are immersed in a sea of ​​presentations, products, collections, events, meetings, dinners and parties, and it is impossible to cover even half of all the novelties. Bu...

За тенденциите, модата и „мебелите със съзнателна душа“ *

Не е ли иронично, че всички медии, коментиращи тенденциите за новата година в интериора, говорят само за две неща – цвят на годината и (по-рядко) станалата вече задължителна устойчивост. Да, има много допирни точки с модата, където цветът е особено важен, но докато лесно можем да обнововяваме гардероба си ежегодно, то в интериора нещата не стоят така. Защото ако първото означава моден цвят конкретно за годината, то под устойчивост в дизайна вече все по-често се налага разбирането за дълготрайно качество , което ще продължи далеч отвъд модата – т.е. две донякъде взаимно-изключващи се тенденции.   По-интересно – и полезно – би било да разглеждаме тенденциите като посока за ориентация, защото, както се казва в една стара сентенция, „Т енденциите следват нашата посока на мислене, изразявайки настроението на настоящето и стила на бъдещето.“ А те се усещат най-добре от талантливите дизайнери, които демонстрират идеите си по време на големите международни изложения. Още в началото...