Skip to main content

За тенденциите, модата и „мебелите със съзнателна душа“ *

Не е ли иронично, че всички медии, коментиращи тенденциите за новата година в интериора, говорят само за две неща – цвят на годината и (по-рядко) станалата вече задължителна устойчивост. Да, има много допирни точки с модата, където цветът е особено важен, но докато лесно можем да обнововяваме гардероба си ежегодно, то в интериора нещата не стоят така. Защото ако първото означава моден цвят конкретно за годината, то под устойчивост в дизайна вече все по-често се налага разбирането за дълготрайно качество, което ще продължи далеч отвъд модата – т.е. две донякъде взаимно-изключващи се тенденции. 

По-интересно и полезно – би било да разглеждаме тенденциите като посока за ориентация, защото, както се казва в една стара сентенция, „Тенденциите следват нашата посока на мислене, изразявайки настроението на настоящето и стила на бъдещето.“

А те се усещат най-добре от талантливите дизайнери, които демонстрират идеите си по време на големите международни изложения. Още в началото на годината по време на IMM Cologne - панаирът в Кьолн и известното изложение Maison et Objet  в Париж забелязваме зараждащите се тенденции в областта на интериорния дизайн, които най-често се потвърждават по-късно през април по време на Salone del Mobile в Милано и са логичен резултат от променящия се начин на живот.  Изложенията не само отразяват предпочитаните стилове на обзавеждане, те също така са и добър измервателен инструмент за потребителското търсене в сегмента за обзавеждане на дома.

Някои от тенденциите в интериора са стабилни и дълготрайни, логично определени от промените в начина ни на живот – като многофункционалните гъвкави пространства и зони както у дома, така и на работното място. А тези две места много често и за много от нас съвпадат. Други, също трайни, са тенденциите в дизайна на мебели – плавни, заоблени линии, радостни цветови схеми, тактилност, гъвкавост и отново многофункционалност.

Новият фотьойл Kisss Lounge Chair, създаден от Marcel Wanders за холандската компания Moooi с почит към емблематичния диван Mae West Lips на Салвадор Дали. 

Освен гъвкава сглобяема седалка, която позволява свързване на няколко фотьойла един с друг в различни конфигурации – а това означава и гъвкаво приложение за различни типове пространства и цели, той може да бъде избран в предпочитани от клиента цветове от 50 възможни варианта. Освен това „Целувката“ има и своите емоционални послания J




Едно от безспорните наблюдения след януарските изложения е фактът че вече живеем в свят от нови потребители, които са „много внимателни към своето благосъстояние и постоянно в търсене на нови усещания и преживявания. И съответно, очертаващите се тенденции в интериорния дизайн могат да се обобщят като:

........

_Теменужка Захариева_________________________

* Това е началото от оригиналния текст на материала ми за специалното издание на сп. Мениджър - Строителство и инвестиции. (6 страници)

Comments

share

"Like movie directors, designers are the keepers of the vision and build the interdisciplinary teams that are needed to achieve it”

Paola Antonelli

Popular posts from this blog

My home is my fortress, my office, my gym ...*

 Undoubtedly, 2020 will go down in history as the year in which (almost) we all moved our workplace home. The world we live in, and with it the world of design, is changing at a dizzying rate. And all together we are trying to catch up with the changes, each one in his own way. We learn to live mostly online, while rediscovering some abandoned ways of communicating, such as walking and long phone conversations or communicating in a very small circle. In recent months, we had also to get used to an unexpected development of one of the major global trends - from living in a globalized to living in a local, microworld. With periods of forced closure, our home has become a refuge from the uncertain world outside and a stage for all activities in everyday life. It is no longer a place to cross, but a "base camp". We have learned to appreciate again the importance of the home environment, the yard, the balcony and the garden. And we quickly had to think about what we like in our ho...

Supersalone shows what the international furniture fair should look like in the future *

 * A translation of my article in "More for the house" photo Temenouzhka Zaharieva After more than a year of restrictions due to the pandemic, which excludes any exhibitions, trade fairs and events, and after several delays, the largest international event dedicated to furniture and interior design - the Milan Fair, although on unusual dates, is a fact. Supersalone , the special event of Salone del Mobile  curated by Stefano Boeri took place from 5 to 10 September 2021.  It proposed a new interesting format that shows what the international furniture fair should look like in the future - with a sustainable design, prevailing digital information, and a holistic approach. In just a few months, Salone del Mobile.Milano managed to organize and hold its special event, which gives hope for a fresh start. Of course, it was limited to the first four of the 24 pavilions at Fiera Milano, where 1,900 projects of almost 69,000 square meters were displayed. But this was actually the ...

"More is more" is the unspoken motto of this year's exhibition in Milan*

As any good creative will tell you, if you want to see what's next in the world of design, you have to start in Milan first. From a personal perspective, for each visitor Milan Design Week in April is an experience full of emotions, discoveries and inspirations, and for each designer and manufacturer, Salone del Mobile is a valuable opportunity to show the world their ideas and achievements. Salone del Mobile, furniture and interior design industry,s largest global event,  as well as Fuorisalone with the vast majority of events outside the boundaries of Rho Fiera, and Milan Design Week in general  has always acted as the annual showcase forming a compass for trends over the next 12 months, but also about the direction of design in the long term. During this week every year, visitors from all over the world are immersed in a sea of ​​presentations, products, collections, events, meetings, dinners and parties, and it is impossible to cover even half of all the novelties. Bu...