Friday, June 29, 2012

Българският фестивал на дизайна*


Sofia Design Week, „В контекст”, 1-8 юни 2012
снимка Михаил Новаков
Съществуват около 100 седмици на дизайна по света и почти всеки месец някъде се случва такава. Наблюдава се експлозия на интерес към дизайна, казва директорът на Лондонския фестивал на дизайна Ben Evans. И големите градове използват дизайна, за да се развиват и рекламират. Седмиците на дизайна са магнит за творците и таланта. И привличат инвестиции. Успехът на „дядото” на този род събития – Миланската седмица на дизайна – илюстрира колко голям може да бъде ефектът.
Там това се случва, разбира се, вече 50 години. Докато у нас Седмицата на дизайна отбеляза едва четвърто издание. Но, освен икономическо значение, седмиците на дизайна правят ролята на дизайнерите много по-ясна за широката публика и насърчават младите хора да се насочват към творческите индустрии, водят до обмен на идеи и концепции, събират работодатели и търсещи работа.
И независимо, че се появи доста по-късно,SofiaDesignWeekвече има традиции и опит и се утвърди като основното събитие в областта на дизайна в страната, което се очаква с нетърпение всяка година не само от професионалистите, но като че ли много повече от студентите по дизайн и много млади хора с интереси в тази област.  ....................
* Това е началото на днешната ми статия във вестник ,
Elefante stool - Irena Pamukova&Giacomo Baruzzi
където можете да прочетете за голяма част от събитията по време на четвъртата седмица на дизайна у нас - Sofia Design Week 2012.



"Звяр" на Борис Праматаров в café Ma Baker, снимка Михаил Новаков

Outdoor furniture by Velichko Velikov










Share

Friday, June 08, 2012

Sofia Design Week 2012: Design and Happiness*

"Can happiness be manipulated?" was my natural question after the lecture of Stefan Sagmeister, one of the most interesting guest speakers at the Sofia Design Week 2012 Professional Forum. "Yes!" Sagmeister answered, "Happiness can be trained like we do with fitness training."
The forum - Stefan Sagmeister and his scale of happiness photo Michail Novakov
Austrian by birth, based in New York, the designer has had his own agency, Sagmeister Inc., since 1993. Last month, all of this changed when Sagmeister Inc. relaunched as Sagmeister & Walsh with an eye-catching announcement (warning, NSFW) to prove that "we'd do anything for design." Using his own body to make a design statement is not new for Sagmeister—he also employed this tactic with his famous AIGA poster from 1999 advertising a speaking engagement at Cranbrook by carving the details onto his torso.

 *Това е началото на публикацията ми в CORE77 за лекцията на 'рок-звездата' сред графиците, Stefan Sagmeister, както го наричат в TED, на професионалния форум на Sofia Design Week 2012

Share

ShareThis