Skip to main content

Бог е в детайлите - Сверяване на часовника по London Design Festival*

Септември е и Лондон отново се превръща в епицентър на световния дизайн. За десетина дни улиците, алеите, изложбените зали и пространства са окупирани от огромно разнообразие от интересни събития, в които основно е участието на мебели, осветителни тела, подови настилки, декоративни материали и привидно безкраен списък от вдъхновяващи дизайнерски идеи и решения.

За много специалисти най-голямото и значително дизайн събитие през този сезон вече има капацитета да конкурира най-популярното и най-старо изложение в Милано, приковаващо вниманието ни всяка пролет. London Desigh Festival стартира през 2003 г. като ежегодно събитие за дизайн и архитектура, чиято цел и амбиция е да изгради представата за Лондон като световна столица на дизайна.

Тази година той включва над 300 проекта, архитектурни изложби и събития, разпръснати из целия град, като известните 100% Design, Design Junction, Tent-Superbrands, Decorex, Focus/13 и Tent London, в които участват някои от най-добрите дизайнери и архитекти на световно ниво. 

Темата на фестивала, който се откри на 14 септември и ще продължи до 22 септември, е "Дизайнът е навсякъде".Със сигурност символ на тазгодишното издание ще бъде скулптурата Endless Stair ("Безкрайна стълба"), направена от северноамериканска магнолия със възобновяваща се, сравнително по-евтина и по-твърда широколистна дървесина. За създаването на фигурата архитектурната компания dRMM е комбинирала 15 стълби, а проектът е резултат от съвместната им работа с инженерната компания Arup и Американския съвет за износ на широколистна дървесина.Инсталацията е разположена на поляната пред Tate Modern – художествената галерия на южния бряг на реката, помещаваща се в бивша централа. Посетителите могат да се изкачват по лабиринта от стълби с височина 7.7 метра и да погледнат от различни гледни точки към силуета на града през река Темза.

Най-старото и най-голямо изложение 100% Design се разпростира на 20000 кв.м площ в изложбения център Earls Court и тази година включва събития като 3D Home Factory, Retail of Tomorrow – визията на Zaha Hadid Architecture/Samsung Europe за бъдещето на търговията на дребно, Future Bathroom – банята на бъдещето, Textile Futures – бъдещето на текстила според училището за дизайн Central Saint Martins, и много други. Ron Arad ще покаже последния си проект – очила, разпечатани на 3D принтер.


Огромното количество изложби и събития са обединени от две големи теми – влиянието на иновациите и изкуството на традиционните занаяти върху съвременния дизайн.

Design Museum в сътрудничество с Агенцията за иновации представят нова голяма изложба The Future is Here ("Бъдещето е тук"), разказваща за невероятните и бързи промени в производството, които трансформират света; за революционната промяна и на ролята на потребителите, които стават участници в процеса на създаване и на разпространение на продуктите; за тенденцията на персонализиране на продуктите и споделяне на дизайна; за възможността производителите да предлагат персонализирани обувки в световен мащаб или 3D печатни кукли с функции, които потребителите могат да проектират и да поръчат онлайн.

С толкова много шум в момента около 3D печатането не е изненада, че едно от най-интересните събития по време на Лондонския фестивал на дизайна е изложбата "Какво можете да направите с 3D принтер?"


Преглед на оригинала Tom Dixon, лампа Cell-pendant

*Това е част от статията ми за Лондонския фестивал на дизайна 2013, публикувана в последния брой на Капитал LIGHT.
Share


Comments

share

"Like movie directors, designers are the keepers of the vision and build the interdisciplinary teams that are needed to achieve it”

Paola Antonelli

Popular posts from this blog

My home is my fortress, my office, my gym ...*

 Undoubtedly, 2020 will go down in history as the year in which (almost) we all moved our workplace home. The world we live in, and with it the world of design, is changing at a dizzying rate. And all together we are trying to catch up with the changes, each one in his own way. We learn to live mostly online, while rediscovering some abandoned ways of communicating, such as walking and long phone conversations or communicating in a very small circle. In recent months, we had also to get used to an unexpected development of one of the major global trends - from living in a globalized to living in a local, microworld. With periods of forced closure, our home has become a refuge from the uncertain world outside and a stage for all activities in everyday life. It is no longer a place to cross, but a "base camp". We have learned to appreciate again the importance of the home environment, the yard, the balcony and the garden. And we quickly had to think about what we like in our ho...

"More is more" is the unspoken motto of this year's exhibition in Milan*

As any good creative will tell you, if you want to see what's next in the world of design, you have to start in Milan first. From a personal perspective, for each visitor Milan Design Week in April is an experience full of emotions, discoveries and inspirations, and for each designer and manufacturer, Salone del Mobile is a valuable opportunity to show the world their ideas and achievements. Salone del Mobile, furniture and interior design industry,s largest global event,  as well as Fuorisalone with the vast majority of events outside the boundaries of Rho Fiera, and Milan Design Week in general  has always acted as the annual showcase forming a compass for trends over the next 12 months, but also about the direction of design in the long term. During this week every year, visitors from all over the world are immersed in a sea of ​​presentations, products, collections, events, meetings, dinners and parties, and it is impossible to cover even half of all the novelties. Bu...

За тенденциите, модата и „мебелите със съзнателна душа“ *

Не е ли иронично, че всички медии, коментиращи тенденциите за новата година в интериора, говорят само за две неща – цвят на годината и (по-рядко) станалата вече задължителна устойчивост. Да, има много допирни точки с модата, където цветът е особено важен, но докато лесно можем да обнововяваме гардероба си ежегодно, то в интериора нещата не стоят така. Защото ако първото означава моден цвят конкретно за годината, то под устойчивост в дизайна вече все по-често се налага разбирането за дълготрайно качество , което ще продължи далеч отвъд модата – т.е. две донякъде взаимно-изключващи се тенденции.   По-интересно – и полезно – би било да разглеждаме тенденциите като посока за ориентация, защото, както се казва в една стара сентенция, „Т енденциите следват нашата посока на мислене, изразявайки настроението на настоящето и стила на бъдещето.“ А те се усещат най-добре от талантливите дизайнери, които демонстрират идеите си по време на големите международни изложения. Още в началото...