Женските паяци от рода Nephila, разпространени главно в Мадагаскар, са известни с това, че създават най-здравите паяжини, чиито жълти нишки блестят на слънцето като златни.
От 25 януари в лондонския музей Victoria & Albert тече специална изложба, на която за пръв път се показват XL тъкани, изработени от такава златна коприна. Това са красива пелерина и шал в естествени златисти отблясъци, за изработването на които британският изкуствовед Саймън Пийрс и неговият американски бизнес партньор Никълъс Годли са прекарали пет години в събиране на над 1 милион паяци и извличане на паяжината им в специални приспособления. Но, за разлика от извличането на коприната от копринените буби, при което те се сваряват живи в копринените пашкули, за да се освободят копринените нишки, паяците се пускат на свобода в края на всеки ден. За изтъкаването на плата двамата партньори са използвали старинна технология, прилагана от векове и запазена само за кралското семейство и аристокрацията. Красивият дизайн включва стилизирани птици и цветя, а всяка една от нишките е получена чрез усукване на 96 до 960 отделни паяжини.
Пиърс стига до идеята, след като научава за френския мисионер Жакоб Пол Камбуе, който работи с паяци на о. Мадагаскар около 1880 – 1890 г. и създава малка ръчно задвижвана машина за извличане на коприна от 24 паяка едновременно, без да ги наранява.
Това е началото на статията ми от днес в Капитал LIGHT Web masters
но тук можете да видите повече илюстрации.
Share
От 25 януари в лондонския музей Victoria & Albert тече специална изложба, на която за пръв път се показват XL тъкани, изработени от такава златна коприна. Това са красива пелерина и шал в естествени златисти отблясъци, за изработването на които британският изкуствовед Саймън Пийрс и неговият американски бизнес партньор Никълъс Годли са прекарали пет години в събиране на над 1 милион паяци и извличане на паяжината им в специални приспособления. Но, за разлика от извличането на коприната от копринените буби, при което те се сваряват живи в копринените пашкули, за да се освободят копринените нишки, паяците се пускат на свобода в края на всеки ден. За изтъкаването на плата двамата партньори са използвали старинна технология, прилагана от векове и запазена само за кралското семейство и аристокрацията. Красивият дизайн включва стилизирани птици и цветя, а всяка една от нишките е получена чрез усукване на 96 до 960 отделни паяжини.
Пиърс стига до идеята, след като научава за френския мисионер Жакоб Пол Камбуе, който работи с паяци на о. Мадагаскар около 1880 – 1890 г. и създава малка ръчно задвижвана машина за извличане на коприна от 24 паяка едновременно, без да ги наранява.
Това е началото на статията ми от днес в Капитал LIGHT Web masters
но тук можете да видите повече илюстрации.
Share
Comments