Skip to main content

Милано 2015 - тенденции*

Колекцията на Патриция Уркиола за B&B
Колекцията на Патриция Уркиола за B&BАвтор / Източник: B&B
И този април над стотици хиляди търговци, интериорни дизайнери, архитекти и журналисти се стекоха на традиционния панаир в Милано, за да потърсят най-новото и най-интересното, представени от над 1300 международни марки дизайн. 
А FuoriSalone
 (буквално, "извън Salone") всяка година е мястото, което привлича търсещите нетрадиционен дизайн. И още стотици изложби в по-малък мащаб, разпръснати в града, показаха работи на нови и експериментални дизайнери, галерии и институции. Всички те заедно формират пулса на световния дизайн, показват оформящите се тенденции, за които ще се говори поне до следващото изложение.                                  
Ето някои от тях:
Аl fresco обзавеждане като в интериора Виждаме все повече нови продукти, които отговорят на нарастващото търсене на мебели за навън, които по всичко приличат на мебелите, проектирани за интериора. Като тапицираните дивани, изработени от нови материали и с помощта на иновативни технологии DOUBLE, дизайн на Rodolfo Dordoni за RODA и тези от колекцията на Патриция Уркиола за B&B.Колекцията на Патриция Уркиола за B&B
Модерните материали и технологии Един от тях отново е медта, но по време на тазгодишното изложение в Милано освен че се срещаше навсякъде, тя често се комбинираше с най-различни други материали.
Другият модерен материал за интериора се очертава да бъдат познатите от старите къщи и у нас циментови плочки. Те много успешно се завръщат с оригинален модерен дизайн. Bisazza показаха красива колекция от разноцветни геометрични десени, създадени от India Mahdavi.
RIVA 1920 – шкаф за вино
RIVA 1920 – шкаф за виноАвтор / Източник: RIVA 1920
И тази година много дизайнери успешно съчетават традициите на занаятите и ръчния труд с новите технологии и материали.  Пример за това е колекцията LEDS Clay на холандските дизайнери Maarten Baas и Bertjan Pot  включва огледала и осветление в различни форми, направени от неравномерно формована цветна глина около стоманена рамка. А в нея са вградени разноцветни светодиодни лампи.LEDS Clay на холандските дизайнери Maarten Baas и Bertjan Pot
Известният с артистичните си хрумвания и оригинални проекти Marcel Wanders представи новата си компания за килими, върху които могат да се печатат всякакви фотореалистични сюжети и десени в голям мащаб. Moooi Carpets инвестират няколко милиона евро и в продължение на две години разработват нова революционна машина - Chromojet printer с над 100 m дължина, която може да печата образи с ширина 4 метра в хиляди цветове с много голяма прецизност. 
Традиционната представа за офиса и дизайна на пространството в него вече е остаряла.Teхнологиите промениха изцяло начина, по който хората работят и, съответно, дизайнът на пространствата, в които работим. Новата концепция за дизайн на работните места вече включва много повече зони за срещи, разговори и обмяна на идеи, които да стимулират работния процес. Италиански дизайнер Michele De Lucchi например вярва, че стоенето и ходенето са от решаващо значение за развитието на мисълта.
Ето защо той разработва специална инсталация за изложението, "The Walk", един футуристичен офис, в който има 4 тематични зони:
- Club – място за социални контакти и обмяна на идеи,
- Free Man – място за индивидуална работа и работа в малки колективи,
- Agorà – конферентна зала,
- Laboratory – зона за творчество и комункации.
Част от
Част от "The Walk" на Michele De LucchiЧаст от Част от "The Walk" на Michele De Lucchi
Автор / Източник: www.schreinerei-lignum.de
Автор / Източник: www.inhabitat.com
Това, разбира се, са само една малка част от многобройните нови продукти и идеи, представени по време на 54-тото издание на Salone del Mobile , но те очертават някои от основните тенденции и насоки на развитие на дизайна поне за тази година.

Comments

share

"Like movie directors, designers are the keepers of the vision and build the interdisciplinary teams that are needed to achieve it”

Paola Antonelli

Popular posts from this blog

My home is my fortress, my office, my gym ...*

 Undoubtedly, 2020 will go down in history as the year in which (almost) we all moved our workplace home. The world we live in, and with it the world of design, is changing at a dizzying rate. And all together we are trying to catch up with the changes, each one in his own way. We learn to live mostly online, while rediscovering some abandoned ways of communicating, such as walking and long phone conversations or communicating in a very small circle. In recent months, we had also to get used to an unexpected development of one of the major global trends - from living in a globalized to living in a local, microworld. With periods of forced closure, our home has become a refuge from the uncertain world outside and a stage for all activities in everyday life. It is no longer a place to cross, but a "base camp". We have learned to appreciate again the importance of the home environment, the yard, the balcony and the garden. And we quickly had to think about what we like in our ho...

"More is more" is the unspoken motto of this year's exhibition in Milan*

As any good creative will tell you, if you want to see what's next in the world of design, you have to start in Milan first. From a personal perspective, for each visitor Milan Design Week in April is an experience full of emotions, discoveries and inspirations, and for each designer and manufacturer, Salone del Mobile is a valuable opportunity to show the world their ideas and achievements. Salone del Mobile, furniture and interior design industry,s largest global event,  as well as Fuorisalone with the vast majority of events outside the boundaries of Rho Fiera, and Milan Design Week in general  has always acted as the annual showcase forming a compass for trends over the next 12 months, but also about the direction of design in the long term. During this week every year, visitors from all over the world are immersed in a sea of ​​presentations, products, collections, events, meetings, dinners and parties, and it is impossible to cover even half of all the novelties. Bu...

За тенденциите, модата и „мебелите със съзнателна душа“ *

Не е ли иронично, че всички медии, коментиращи тенденциите за новата година в интериора, говорят само за две неща – цвят на годината и (по-рядко) станалата вече задължителна устойчивост. Да, има много допирни точки с модата, където цветът е особено важен, но докато лесно можем да обнововяваме гардероба си ежегодно, то в интериора нещата не стоят така. Защото ако първото означава моден цвят конкретно за годината, то под устойчивост в дизайна вече все по-често се налага разбирането за дълготрайно качество , което ще продължи далеч отвъд модата – т.е. две донякъде взаимно-изключващи се тенденции.   По-интересно – и полезно – би било да разглеждаме тенденциите като посока за ориентация, защото, както се казва в една стара сентенция, „Т енденциите следват нашата посока на мислене, изразявайки настроението на настоящето и стила на бъдещето.“ А те се усещат най-добре от талантливите дизайнери, които демонстрират идеите си по време на големите международни изложения. Още в началото...