Skip to main content

Posts

Тенденции

Това е статията ми в януарския брой на сп. Bulgaria On Air : Share

ЖИВОТ С ПТИЦИТЕ

 Това е мой материал, публикуван в сп. "Наш дом" : Share

Домашна витрина за обувки

Това е статията ми в сп. "Наш дом" от месец август т.г., посветена на интериорите в "Сексът и градът 2". Това е Share

Модата и интериорния дизайн

Това е оригиналният текст на статията ми Гардеробът – форма и съдържание, публикувана в Капитал LIGHT миналата седмица. Има ли връзка между двете? Можем ли да имаме интериор, който да съответства на нашите модни пристрастия и на сезонните тенденции? Със сигурност – да. Ето един лесен за реализация пример: Моделът е от колекцията на Chloe Пролет 2010, а интериорът – на Kara Mann, компания за интериорен дизайн от Чикаго. А какво още ще бъде модно тази година? Поне едно е сигурно: цветът на тюркоаза във всичките му красиви оттенъци ще се среща често, както по подиумите, така и в продуктите за дома, защото Pantone, компанията, известна със своята Pantone Matching System (PMS) – система за координиране на цветовете, използвана в много индустрии като бои, текстил, пластмаси - но и с ежегодните си прогнози за цветове на годината, го обяви за цвят на 2010. Вдъхновяващи модели с тюркоазеното като акцент или преобладаващ цвят видяхме в пролетните колекции на повечето известни ди

"recycling the wrong things makes the products perfectly wrong”

“Recycling is an important sustainability strategy but recycling the wrong things makes the products perfectly wrong” (William McDonough, American architect who co-authored the book, “Cradle to Cradle,” which defines design as a force for good) - this is a sentence everyone boasting with responsible, eco-, sustainable, etc. designs should remember! Debating Sustainability - NYTimes.com See your product here

Rough Luxe – новата дефиниция на лукса

Факт е, че луксът днес има други измерения . Гладките лъскави повърхности на модерния дизайн за много от нас вече са загубили привлекателността си. И понятието лукс все повече се свързва с изкуството да живееш, а не само да притежаваш. Икономическата криза промени начина на мислене и много от представите ни. Имаме нужда от преоценка и търсим сигурност в истинските неща.   Затова е логично да се появи тази нова философия в дизайна, описвана накратко като Rough Luxe. Това е стил, който на пръв поглед е парадокс - Rough Luxe може да се преведе като груб лукс, нешлифован лукс, суров лукс.   Но представете си грубо оформени или износени елементи на интериора, комбинирани с луксозен текстил, ценни антикварни предмети и картини или други предмети на изкуството така, че да създават атмосфера, разказваща история – това всъщност е целта на любителите на този стил. Това е нов начин на възприемане на лукса като момент от времето, а не само като обект за консумация. Луксът се определя по-скоро

Тенденции: "Farmer and Style" *

Това всъщност е темата на една изложба, изследваща новото увлечение на холандските дизайнери към живот на село, но тя е само едно от явленията, показващи ясно оформяща се тенденция за изместване на вниманието на дизайнерите от големите брандове към селското стопанство . Колкото и да звучи изненадващо, тази тенденция си има своя логика – финансовата криза и грижите за екологията доведоха до преосмисляне на нашето съществуване в големите градове, където предизвикателствата и стресът непрекъснато нарастват. От друга страна, с напредване на информационните технологии хората се освободиха от необходимостта да живеят в града, за да бъдат близо до работното си място. А движението за ‘бавно хранене’ помогна да се отмести фокуса от екзотичните и непознати храни в посока към местните и сезонни храни. Забравени зеленчуци и регионални рецепти се преоткриват, а тази настройка на мисленето се разпространява и в други сфери на живота ни и ‘забавянето’ става една желана идея. Стремежът към ‘озелен

share

"Like movie directors, designers are the keepers of the vision and build the interdisciplinary teams that are needed to achieve it”

Paola Antonelli